Indywidualizacja procesu nauczania w klasach I-III SP w Gminie Oborniki
Nowoczesna edukacja zgodnie z założeniami podstawy programowej powinna kłaść nacisk na indywidualizację procesu nauczania uwzględniającą potrzeba edukacyjne i rozwojowe uczniów.
Pierwszy etap edukacji na poziomie klas I-III szkoły podstawowej jest szczególnie ważny, gdyż w tym okresie kształtują się postawy dzieci. W tym celu szkoły muszą dostosowywać treści, środki i metody nauczania do indywidualnych potrzeb i możliwości uczniów. Dlatego w szkołach powstały zespoły nauczycielskie, których celem było przeprowadzenie rozpoznania i analizy potrzeb edukacyjnych w zakresie indywidualizacji procesu nauczania oraz dostosowania programów do zdiagnozowanych potrzeb.
Nauczyciele w ramach zespołów nauczycielskich określili potrzeby uczniów i zakwalifikowali ich do udziału w zajęciach prowadzonych w ramach projektu systemowego.
Do realizacji projektu pt. „Indywidualizacja procesu nauczania w klasach I-III SP w Gminie Oborniki” przystąpiło siedem szkół podstawowych: SP Nr 3 w Obornikach, ZS –SP Nr 4 Oborniki, ZS – SP Rożnowo, ZS – SP Kiszewo, SP Objezierze, SP Chrustowo i SP Sycyn.
W szkołach zorganizowano 103 grupy, w których w roku szkolnym 2011/12 prowadzone są zajęcia dla uczniów:
– z trudnościami w czytaniu i pisaniu,
– z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych,
– z problemami logopedycznymi,
– z zaburzeniami komunikacji społecznej,
– z wadami postawy,
– szczególnie uzdolnionych.
W zajęciach bierze udział 584 uczniów, z tego: 317 uczniów w szkołach miejskich oraz 267 uczniów szkół wiejskich.
Ogółem w roku szkolnym na realizację zajęć przeznaczono 3090 godz.
Projekt „Indywidualizacja procesu nauczania w klasach I-III SP w Gminie Oborniki” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego