Aktualności

Eurowojaże Karoliny

W marcu tego roku Biuro Posła Jakuba Rutnickiego ogłosiło konkurs zatytułowany „Wielkopolska 10 lat zmian w regionie”. Zadaniem jego uczestników było nakręcenie krótkiego filmu, prezentującego okolicę, a dokładniej zmiany jakie nastąpiły w niej podczas ostatniej dekady. Główną nagrodą był wyjazd studyjny do parlamentu Europejskiego w Brukseli, ufundowany przez eurodeputowaną Agnieszkę Kozłowską-Rajewicz. Wśród konkursowych laureatów znalazła się oborniczanka, Karolina Jusik, zasiadająca w Młodzieżowej Radzie Miejskiej.

Oto jak Karolina wspomina wyjazd:

„Wycieczka odbyła się w dniach 25 do 29 maja. Podróż rozpoczęła się tuż z moim przyjazdem na parking przy ulicy Zwierzynieckiej w Poznaniu, skąd ruszaliśmy w wielki świat. We wtorek zanim przybyliśmy do stolicy Europy zwiedzaliśmy Atomium na obrzeżach Brukseli. Jednak każdy po długiej podroży pragnął wziąć szybki prysznic i ruszać dalej. Tak więc udaliśmy się do hotelu „FunKey Hotel”, który moim zdaniem był bardzo ładny, co ciekawe naszym kluczem do pokoju był telefon. Następnie zwiedziliśmy Grand Place, który jest najpiękniejszym rynkiem, jaki kiedykolwiek widziałam i Manneken Pis co oznacza nic innego jak „Sikający Chłopiec”. Jest to figurka będąca symbolem Brukseli. Legenda mówi, że w XIV wieku Bruksela została zaatakowana i była oblegana. Najeźdźcy chcąc zdobyć miasto zaplanowali, iż podłożą materiały wybuchowe w murach miasta i dostaną się łatwo do środka. Jednak mały chłopiec imieniem Juliaanske, szpiegując agresorów, odkrył miejsce, gdzie zaraz miał nastąpić wybuch. Widząc co się dzieje, oddał mocz na palący się lont, czym uratował miasto.

Udaliśmy się także do Rue des Buchers i Galeries St Hubert – co spodobało się płci pięknej, ponieważ właśnie wtedy był czas na zakupy w tej galerii. O 18.30 udaliśmy się na kolację z Panią Poseł Agnieszką Kozłowską-Rajewicz. Była to bardzo miła kolacja, na której pani Poseł porozmawiała z każdym z nas. Po kolacji wróciliśmy Starówką do hotelu. Kolejnego dnia z rana udaliśy się do Królewskiego Muzeum Sił Zbrojnych i Historii Militarnej. Widzieliśmy Gate in Brussels. Następnie udaliśmy się na Plac Jourdana na najlepsze frytki w Belgii. O 14 udaliśmy się do Parlamentu Europejskiego gdzie kolejny raz spotkaliśmy się z europosłanką Agnieszką Kozłowską-Rajewicz, która przedstawiła nam jak wygląda życie w parlamencie oraz z jakimi problemami aktualnie borykają się europosłowie. Weszliśmy na trybunę w Sali Plenarnej gdzie mogliśmy posłuchać i pooglądać obrazy Europejskie. Następnie udaliśmy się do Parlamentarium, czyli centrum dla zwiedzających Parlament Europejski. Zjedliśmy kolację i wróciliśmy do hotelu.

W czwartek wyjechaliśmy z Brukseli i udaliśmy się do Antwerpii, która nazywana jest miastem portowym. Najważniejszym miejscem w Antwerpii jest Rynek Główny – Grote Markt. Znajdują się tu wszystkie najciekawsze obiekty zabytkowe miasta. Można przy nim zobaczyć tradycyjne wąskie kamieniczki z wysokimi dachami, malowane na różne pastelowe kolory. Centralne miejsce zajmuje tradycyjnie ratusz – Studhuis. W tle rynku wznosi się jedna z najwyższych na świecie katedra Najświętszej Marii Panny. Nad samą rzeką można podziwiać XII-wieczną Fortecę Steen, w której dziś mieści się Muzeum Morskie. Byliśmy również w dzielnicy diamentów, która cechuję się tym że na przestrzeni całej ulicy są zakłady jubilerskie. Dzielnica chińska również wzbudziła w nas wielkie emocje. Te dwie dzielnice dzieli najpiękniejszy jaki dotąd widziałam Dworzec kolejowy- Antwerpen-Centraal. Zwiedziliśmy również dom Paula Rubensa. Późnym popołudniem ruszyliśmy w podróż do domu. Był to jeden z najlepszych tygodni w moim życiu. Tak więc nie muszę dodawać że wyjazd był wspaniały!”

Karolinie gratulujemy wygranej i życzymy kolejnych sukcesów.