Aktualności

Dostałeś „mandat”?

Dostałeś „mandat”?

Z początkiem września nasze pociechy wróciły do szkół. Dla wielu wiąże się to z dojazdami, często gminną komunikacją. Młodzi pasażerowie uprawnieni są do zakupu biletu ulgowego, lecz muszą pamiętać aby zabierać ze sobą aktualną legitymację. Często jednak zdarza się tak, iż kupujemy bilet ulgowy, a podczas kontroli, okazuje się że legitymacja została w innej kurtce lub torbie… Co wtedy?

Przyjmujemy od kontrolera „mandat”. Kłótnie na nic się nie zdadzą, niepotrzebnie przedłużymy całą sprawę, a w ostateczności zostanie wezwana policja.

Po otrzymaniu „mandatu” mamy 7 dni, aby poinformować firmę kontrolującą, że jesteśmy uprawnieni do korzystania z przejazdów ulgowych. W tym celu trzeba zeskanować* blankiet opłaty dodatkowej oraz ważną legitymację i przesłać pod adres: odwolania@transkontrol.pl (warto potem zadzwonić do firmy Trans Kontrol 61/ 65 62 115 i sprawdzić czy nasz mail z załączonymi skanami został odebrany). Konieczne jest też zapłacenie opłaty manipulacyjnej w wysokości 8 zł na numer konta podany na odwrocie blankietu, ale dzięki temu unikamy konieczności zapłacenia pełnej opłaty dodatkowej, która zazwyczaj wynosi 80 zł.

Jeżeli będziecie Państwo mieli wątpliwości i pytania dotyczące opłat dodatkowych, najlepiej kontaktować się z firmą Trans Kontrol lub z punktem obsługi klienta przy ul. Czarnkowskiej 9, tel. 61/ 842 22 10.

*można też zrobić kserokopie i wysłać je pod numer 61/ 65 62 115