Pracownicy:
Imię i nazwisko |
Zakres obowiązków |
Nr pokoju |
Nr telefonu |
Katarzyna Bach-Rydzewska |
Kierownik |
239 |
61 65 59 138 |
Krzysztof Sufleta |
Gospodarka nieruchomościami |
240 |
61 65 59 137 |
Małgorzata Plewa |
Gospodarka nieruchomościami |
239 |
61 65 59 138 |
Katarzyna Nowak |
ubezpieczenia |
240 |
61 65 59 137 |
Do zadań komórki należy:
- dzierżawa nieruchomości gruntowych oraz powierzchni reklamowych budynków stanowiących własność gminy Oborniki;
- naliczanie opłat za bezumowne korzystanie z nieruchomości stanowiących własność gminy Oborniki;
- prowadzenie procedur dotyczących użytkowania wieczystego gruntów:
- oddawanie nieruchomości w użytkowanie wieczyste,
- naliczanie i aktualizacja opłat za wieczyste użytkowanie gruntów,
- przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości;
- prowadzenie procedur dotyczących trwałego zarządu:
- oddawanie nieruchomości w trwały zarząd,
- naliczanie i aktualizacja opłat;
- komunalizacja mienia Skarbu Państwa;
- nieodpłatne nabywanie nieruchomości Skarbu Państwa od Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa;
- regulacja stanów prawnych nieruchomości gminnych;
- prowadzenie i aktualizowanie zasobu nieruchomości stanowiących własność, współwłasność, oddanych w użytkowanie wieczyste oraz będących w użytkowaniu wieczystym gminy Oborniki:
- sporządzanie rocznej informacji o stanie mienia komunalnego gminy Oborniki,
- sporządzanie kwartalnych zestawień dotyczących zmian w zasobie;
- sporządzanie deklaracji podatkowych dotyczących nieruchomości stanowiących własność gminy Oborniki podlegających opodatkowaniu z tytułu podatku od nieruchomości oraz podatku leśnego (korekty deklaracji po każdej zmianie w zasobie);
- prowadzenie postępowań w sprawie podziałów oraz scalenia nieruchomości;
- prowadzenie postępowań w sprawie rozgraniczenia nieruchomości;
- prowadzenie postępowań w sprawie ustalenia opłaty adiacenckiej z tytułu podziału nieruchomości;
- prowadzenie numeracji porządkowej nieruchomości (nadawanie, zmiana oraz prowadzenie rejestru);
- prowadzenie ewidencji ulic gminy Oborniki (nadawanie nazw, ich zmiana oraz prowadzenie rejestru);
- oddanie oraz nabywanie nieruchomości w użyczenie;
- prowadzenie spraw spadkowych, gdy ustawowym spadkobiercą jest gmina Oborniki;
- koordynacja spraw dotyczących ubezpieczeń gminy Oborniki;
- zezwolenia na czasowe zajęcia nieruchomości oraz zezwolenia na zakładanie, przeprowadzanie i wykonanie na nieruchomościach urządzeń technicznych;
- przygotowywanie i aktualizacja umów najmu miejsc parkingowych na wewnętrznym parkingu Urzędu.