Mały most jest gotowy
W listopadzie ostatecznie zakończona została jedna z najdroższych, najbardziej wyczekiwanych inwestycji, a jednocześnie budząca najwięcej emocji, czyli remont „małego mostu” na Warcie.
KALENDARIUM
Umowę na realizację przedsięwzięcia podpisano 23 maja. 4 czerwca firma MOST Sp. z o.o. z Sopotu weszła na plac budowy. Remont poprzedzono wykonaniem ekspertyz, które możliwe były do przeprowadzenia dopiero po zdjęciu nawierzchni. Początkowo wypadały one bardzo korzystnie, snuto nawet nadzieje na skrócenie założonego na 4 miesiące terminu realizacji przedsięwzięcia. Niestety, odkrywanie kolejnych warstw przyniosło z sobą konieczność wymiany niektórych elementów konstrukcyjnych, co wiązało się z koniecznością zamknięcia przeprawy pieszej. Sam finał prac przyniósł też niespodziewane utrudnienia, spowodowane powodzią na południu kraju, a tym samym opóźnienia w dostawach materiałów. Ostatecznie termin oddania do użytku ciągu jezdnego i jednego z przejeść pieszych przesunięto o tydzień. Otwarciu mostu towarzyszyły brawa, klaksony i okrzyki radości kierowców. A samo uruchomienie przejazdu przyciągnęło nawet telewizję. Dalsze etapy prac prowadzone były przy otwartym przejeździe. Zamontowano wówczas efektowne oświetlenie, kończono prace na drugim z przejść i porządkowano teren budowy.
CO TAM ZROBIONO?
Remont obejmował zdjęcie z nawierzchni znienawidzonych przez kierowców desek, określony fachowo, jako demontaż dyliny drewnianej i pokładu drewnianego dolnego. Oczyszczono i zabezpieczono konstrukcję stalową farbą antykorozyjną, most odmalowano, wymieniono uszkodzone elementy stalowe (podłużnice i poprzecznice) dokonano niezbędnych napraw podpór. Drewnianą nawierzchnię mostu zastąpił nowoczesny materiał – płyty kompozytowe, wykonano tez prawidłowe odwodnienie obiektu, wymieniono nawierzchnię chodników oraz balustrady, gdzie pojawiło się nowe oświetlenie, nowe lampy ustawiono też w części jezdnej. Most zyskał też oświetlenie iluminacyjne.
ILE TO KOSZTOWAŁO?
Całkowita wartość inwestycji to 8 298 104,31 zł z czego 3 872 359,80 zł pochodzi z dofinansowania z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.