
100 tys. zł na elektroniczną obsługę mieszkańców
Wsparcie rozwoju cyfrowego instytucji samorządowych oraz zwiększenie cyberbezpieczeństwa, to główne założenia programu Cyfrowa Gmina finansowanego z Funduszy Europejskich. O środki na ten cel ubiegać mogły się samorządy z całej Polski. Kwota maksymalnie przeznaczona dla Gminy Oborniki w ramach tego programu to 100 tys. zł i w całości udało się środki te pozyskać. Zgodnie ze złożonym wnioskiem w ramach pozyskanych środków 23 tys. zł przeznaczonych zostanie na elektroniczne biuro obsługi interesanta, prawie 47 tys. zł na elektroniczne deklaracje, za po mocą których mieszkańcy Gminy Oborniki szereg spraw będą mogli załatwić z domu za pomocą intenetu. Dodatkowo dla ułatwienia załatwiania spraw podatkowych za około 31 tys. zł uruchomiony został w ramach elektronicznych deklaracji moduł podatkowy, oraz za około 16 tys. zł moduł związany z deklaracjami śmieciowymi. Wdrożenie elektronicznych usług to milowy krok do przodu w dziedzinie zdalnej obsługi mieszkańców.
Pozostałe środki w kwocie ok 37 tys. zł przeznaczone zostały na zakup tzw. macierzy dyskowej, czyli niezbędnych urządzeń które konieczne są do skutecznego wdrożenia usług elektronicznych.