Pracownicy
Imię i nazwisko |
Zakres obowiązków |
Nr pokoju |
Nr telefonu |
Krzysztof Tomaszewski |
Kierownik |
204 |
61 65 59 145 |
Anita Hildebrandt |
Zastępca kierownika USC |
203 |
61 65 59 105 |
Jerzy Gorgol |
Sprawy wojskowe |
202 |
61 65 59 153 |
Sabina Szymańska |
Ewidencja ludności |
207 |
61 65 59 142 |
Dawid Bruch |
Ewidencja ludności |
207 |
61 65 59 141 |
Kinga Grabianowska |
Dowody osobiste | 208 | 61 65 59 140 |
Katarzyna Burchardt |
Sprawy OSP | 203 | 61 65 59 105 |
Do zadań wydziału należy:
- w zakresie ewidencji ludności:
- prowadzenie ewidencji ludności,
- prowadzenie rejestru wyborców i sporządzanie spisów wyborców,
- prowadzenie postępowań w sprawach wymeldowania i zameldowania z Urzędu,
- przekazywanie oświatowym jednostkom organizacyjnym Gminy informacji o aktualnym stanie i zmianach w ewidencji dzieci w wieku szkolnym i przedszkolnym,
- poświadczanie pozostawania osoby przy życiu lub w określonym miejscu,
- udzielanie uprawnionym podmiotom informacji adresowych o mieszkańcach gminy;
- w zakresie dowodów osobistych:
- a) wydawanie dowodów osobistych,
- b) prowadzenie rejestru utraconych dowodów osobistych,
- c) prowadzenie archiwum kopert dowodowych,
- d) wydawanie zaświadczeń z dokumentacji wydanych dowodów osobistych,
- e) wydawanie decyzji w sprawie odmowy wydania dowodu osobistego;
- w zakresie spraw wojskowych, obronnych i zarządzania kryzysowego:
- rejestracja osób na potrzeby założenia ewidencji wojskowej oraz prowadzenia kwalifikacji wojskowej,
- przygotowanie i udział w kwalifikacji wojskowej,
- wydawanie decyzji o wypłacaniu rekompensat żołnierzom rezerwy,
- wydawanie decyzji w sprawach świadczeń osobistych i rzeczowych w czasie pokoju lub mobilizacji,
- szkolenia obronne,
- stały dyżur Burmistrza,
- przygotowanie i kierowanie akcją kurierską dla gminy Oborniki,
- nakładanie na obywateli obowiązków w zakresie przygotowań do samoobrony,
- kierowanie i koordynowanie przygotowań i realizacji przedsięwzięć obrony cywilnej,
- planowanie zadań obronnych określonych w kartach realizacji zadań operacyjnych,
- planowanie i organizowanie szkoleń w zakresie problematyki obrony cywilnej, prowadzenie treningów i ćwiczeń,
- w zakresie ochrony przed powodzią:
- nakładanie obowiązków na mieszkańców i jednostki zagrożone powodzią,
- zarządzanie ewakuacji ludności z terenów zagrożonych,
- koordynowanie prac Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego,
- kierowanie Gminnym Centrum Zarządzania Kryzysowego;
- prowadzenie spraw związanych z działalnością jednostek ochotniczych straży pożarnych gminy Oborniki;
- prowadzenie spraw związanych z organizacją zgromadzeń publicznych;
- wydawanie decyzji na organizowanie imprez masowych;
- zatwierdzanie regulaminów strzelnic;
- przechowywanie pieczęci urzędowych;
- w zakresie ochrony przeciwpożarowej:
- zapewnienie sprawności sprzętu i urządzeń przeciwpożarowych w Urzędzie,
- właściwe oznakowanie miejsc, w których znajduje się sprzęt, dróg ewakuacyjnych oraz rozmieszczenie tablic informacyjnych,
- zaopatrzenie kadry kierowniczej w instrukcje postępowania na wypadek pożaru;
- w zakresie Urzędu Stanu Cywilnego:
- a) rejestracja urodzeń, małżeństw, zgonów,
- b) sporządzanie aktów stanu cywilnego,
- c) aktualizacja oraz wydawanie odpisów aktów stanu cywilnego,
- d) wydawanie decyzji dotyczących zdarzeń stanu cywilnego,
- e) prowadzenie, przechowywanie i konserwacja ksiąg stanu cywilnego oraz akt zbiorowych,
- f) wydawanie decyzji w sprawach dotyczących zmian imion i nazwisk,
- g) wydawanie postanowień w sprawach uznawania wyroków sądów zagranicznych,
- h) prowadzenie archiwum Urzędu Stanu Cywilnego,
- i) realizacja obowiązków Gminy w zakresie postępowania z testamentami alograficznymi wskazanymi w przepisach powszechnie obowiązującego prawa, w szczególności polegających na prawidłowym przechowywaniu i zabezpieczeniu takich dokumentów w sposób uniemożliwiający ich przypadkowe zniszczenie, uszkodzenie lub zaginięcie oraz bieżącej weryfikacji obowiązku przekazania takich dokumentów do uprawnionych organów z uwagi na śmierć testatora.