Wydział Organizacyjno – Administracyjny

Pracownicy

Imię i nazwisko

Zakres obowiązków

Nr pokoju

Nr telefonu 

Marta Molińska

Kierownik

108

61 65 59 156

Ewa Ciesielska

Sekretariat

 

61 65 59 103

Anna Popielas-Żybura 

kadry

108

61 65 59 114

Martyna Gradzik

Organizacja urzędu, budżet wydziału

108 61 65 59 114

Natalia Hildebrandt

Zarządzenia, kontrola zarządcza, sołtysi
107 61 65 59 115
Anna Polehojko RODO, szkolenia 108 61 65 59 114
Małgorzata Borysowska budżet wydziału, nabory 107 61 65 59 115

 

Klaudia Straszewska

Koncesje, działalność gospodarcza

61 65 59 166

Małgorzata Szulc

Zaświadczenia podatkowe, kancelaria, informacja podatkowa

61 65 59 168

Beata Łukaszyk Informacja podatkowa, kancelaria, zaświadczenia podoatkowe 61 65 59 167

Mirosława Dzierzkiewicz

Kancelaria, centrala, archiwum

61 65 59 100,108

Magdalena Przybylska

Rejestr faktur 61 65 59 108
Wiktoria Czarnota Rejestr faktur 61 65 59 108

 

Do zadań wydziału należy:

  • przedkładanie Burmistrzowi projektów indywidualnych zakresów czynności kierowników komórek organizacyjnych i ich aktualizacja;
  • przedstawianie propozycji podziału zadań na komórki organizacyjne i stanowiska pracy;
  • nadzór nad opracowywaniem projektów upoważnień i pełnomocnictw dla osób (podmiotów) do działania w imieniu Burmistrza;
  • nadzór nad opracowywaniem przez kierowników zakresów czynności pracowników oraz koordynacja pracy między komórkami;
  • w zakresie spraw organizacyjnych:
  1. opracowywanie projektów aktów prawnych określających organizację Urzędu,
  2. inicjowanie działań usprawniających pracę Urzędu,
  3. obsługa administracyjna narad Burmistrza z kierownikami komórek i jednostek organizacyjnych,
  4. koordynacja prac związanych z realizacją aktów prawnych Rady i Burmistrza,
  5. prowadzenie rejestrów:
    • zarządzeń Burmistrza,
    • zarządzeń Kierownika Urzędu,
    • pełnomocnictw i upoważnień osób (podmiotów) do działania w imieniu Burmistrza,
    • skarg i wniosków,
    • petycji,
    • opinii prawnych,
    • instytucji kultury,
    • jednostek organizacyjnych gminy,
    • jednostek pomocniczych,
    • oświadczeń majątkowych burmistrza, zastępcy burmistrza, sekretarza, skarbnika, kierownika jednostki organizacyjnej gminy, osoby zarządzającej i członka organu zarządzającego gminną osobą prawną oraz osoby wydającej decyzje administracyjne w imieniu burmistrza,
    • legitymacji służbowych pracowników Urzędu,
    • poleceń wyjazdu służbowego (sekretariat),
    • pieczęci urzędowych,
    • wydań stałych kluczy,
    • zamówień na przydział samochodu służbowego (sekretariat),
    • prowadzenie rejestru potwierdzeń zawarcia umowy pisemnej, o której mowa w art. 28 ust. 4 pkt 1 ustawy z dnia 20 grudnia 1990 r. o ubezpieczeniu społecznym rolników (sekretariat);
  1. przygotowywanie informacji z wykonania zarządzeń Burmistrza i Kierownika Urzędu,
  2. koordynowanie przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków oraz petycji składanych do Burmistrza Obornik,
  3. prowadzenie dokumentacji związanej z członkostwem Gminy w związkach i stowarzyszeniach,
  4. obsługa zgromadzeń wspólników spółek z udziałem mienia komunalnego, w tym przygotowywanie – w porozumieniu z Wydziałem Finansowym – uchwał zgromadzeń wspólników,
  5. prowadzenie spraw dotyczących prenumeraty dzienników, czasopism, wydawnictw i publikacji,
  6. prowadzenie ewidencji zasobu bibliotecznego Urzędu;
  • w zakresie spraw kadrowych:
  1. prowadzenie spraw związanych z naborem pracowników,
  2. prowadzenie spraw związanych ze służbą przygotowawczą pracowników samorządowych,
  3. prowadzenie spraw związanych ze stosunkiem pracy pracowników Urzędu, w tym ewidencji i elektronicznej ewidencji czasu pracy,
  4. prowadzenie spraw związanych ze stosunkiem pracy kierowników jednostek organizacyjnych Gminy z wyłączeniem jednostek oświatowych,
  5. prowadzenie dokumentacji pracowników zatrudnionych w ramach robót publicznych, prac interwencyjnych i staży,
  6. prowadzenie spraw związanych z pracami zleconymi,
  7. prowadzenie dokumentacji związanej z praktykami studenckimi i uczniowskimi,
  8. obsługa administracyjna szkoleń i doskonalenia zawodowego pracowników,
  9. koordynowanie spraw związanych z okresową oceną kwalifikacyjną pracowników,
  10. prowadzenie działalności socjalnej Urzędu jako pracodawcy,
  11. prowadzenie dokumentacji dot. Pracowniczych Planów Kapitałowych;
  • w zakresie informatyzacji:
  1. koordynowanie działań w zakresie teleinformatyki w Urzędzie,
  2. instalowanie, konfigurowanie i administrowanie systemami informatycznymi,
  3. obsługa baz danych,
  4. obsługa zabezpieczeń systemów operacyjnych i baz danych,
  5. archiwizacja zasobów informatyki,
  6. tworzenie i zarządzanie kopiami bezpieczeństwa,
  7. zapewnienie poprawności i ciągłości działania oprogramowania i sprzętu informatycznego,
  8. opracowywanie i wdrażanie procedur dotyczących awarii systemu informatycznego,
  9. optymalizacja pracy sieci informatycznej,
  10. obsługa, konserwacja, bieżące utrzymanie i naprawy sprzętu informatycznego oraz instalacja infrastruktury teleinformatycznej,
  11. projektowanie i wdrażanie nowych rozwiązań systemowych w infrastrukturze teleinformatycznej,
  12. zabezpieczenie przestrzegania prawa autorskiego i praw pokrewnych w stosunku do oprogramowania używanego w Urzędzie,
  13. zgłaszanie potrzeb w zakresie uzupełnienia, wymiany, instalacji i konfiguracji elementów sieci komputerowej Urzędu,
  14. prowadzenie ewidencji zasobów informatyki i prawidłowe zabezpieczenie powierzonego majątku,
  15. prowadzenie i aktualizowanie dokumentacji wymaganej przepisami prawa,
  16. współpraca z podmiotami zewnętrznymi w zakresie dostawy i odbioru usług,
  17. przyjmowanie zgłoszeń użytkowników, bezpośrednia pomoc na stanowiskach pracy oraz współpraca z pracownikami,
  18. szkolenie użytkowników systemów w zakresie niezbędnym do wykonywania pracy na stanowisku, w tym obsługi sprzętu komputerowego, programów i łączy telekomunikacyjnych;
  • w zakresie dostępu do informacji publicznej:
  1. administracja i zarządzanie oraz merytoryczna obsługa Biuletynu Informacji Publicznej,
  2. zapewnianie obywatelom dostępu do informacji publicznej;
  • w zakresie kontroli zewnętrznych:
  1. a) prowadzenie Rejestru kontroli zewnętrznych Urzędu w postaci tzw. Zeszytu kontroli (sekretariat),
  2. b) prowadzenie dokumentacji poszczególnych kontroli,
  3. c) obsługa organizacyjna;
  • w zakresie spraw administracyjno-gospodarczych Urzędu:
  1. utrzymywanie porządku i czystości w pomieszczeniach zajmowanych przez Urząd,
  2. zaopatrywanie Urzędu w sprzęt i wyposażenie, w tym w materiały biurowe i kancelaryjne oraz druki ścisłego zarachowania,
  3. bieżące naprawy i konserwacje urządzeń i sprzętu biurowego oraz remonty pomieszczeń Urzędu,
  4. nadawanie numerów inwentarzowych środkom rzeczowym,
  5. likwidacja wyposażenia zużytego lub nienadającego się do dalszego użytkowania,
  6. prowadzenie spraw związanych z bieżącą eksploatacją budynku Urzędu,
  7. analiza kosztów funkcjonowania Urzędu oraz dbanie o terminowe uiszczanie opłat z tym związanych,
  8. gospodarowanie odpadami wytworzonymi przez Urząd;
  • bieżące utrzymanie obiektów przeznaczonych na potrzeby podstawowej opieki zdrowotnej (Oborniki i Objezierze) oraz nieruchomości przy ul. Łopatyńskiego 1;
  • przygotowywanie informacji o zakresie korzystania ze środowiska w odniesieniu do budynków administrowanych przez Urząd;
  • w zakresie sekretariatu:
  1. prowadzenie terminarzy spotkań Burmistrza, Zastępcy Burmistrza i Sekretarza,
  2. obsługa sekretariatu,
  3. sporządzanie projektów pism dla burmistrza i zastępcy burmistrza;
  • w zakresie kancelarii:
  1. zatwierdzanie pism w elektronicznym obiegu dokumentów w imieniu radcy prawnego, burmistrza i zastępcy burmistrza,
  2. rejestracja zwrotnych potwierdzeń odbioru pisma w systemie elektronicznego obiegu dokumentów;
  • w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy:
  1. prowadzenie kontroli warunków pracy,
  2. organizowanie szkoleń w zakresie bhp dla pracowników, stażystów, praktykantów, zleceniobiorców oraz osób odbywających karę ograniczenia wolności,
  3. prowadzenie dokumentacji związanej z wypadkami w pracy oraz w drodze do i z pracy;
  • w zakresie pożytku publicznego i wolontariatu:
  1. realizacja Programu współpracy Gminy Oborniki z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego,
  2. koordynacja spraw związanych z udzielaniem dotacji ww. jednostkom,
  3. przeprowadzanie procedur konkursowych na realizację zadań publicznych przez podmioty prowadzące działalność pożytku publicznego,
  4. analiza i ocena rozliczeń oraz sprawozdań przedkładanych Burmistrzowi przez organizacje pozarządowe i podmioty prowadzące działalność pożytku publicznego,
  5. egzekwowanie od ww. organizacji i podmiotów zwrotu środków niewykorzystanych lub wykorzystanych niezgodnie z umową,
  • realizowanie działań prosenioralnych inicjowanych przez Obornicką Radę Seniorów oraz koordynowanie zewnętrznych programów dotyczących seniorów,
  • prowadzenie spraw związanych z mniejszościami narodowymi;
  • organizacja spraw związanych z wyborami prezydenckimi, parlamentarnymi, samorządowymi, do Parlamentu Europejskiego, do izb rolniczych oraz z referendami, powszechnym spisem ludności i powszechnym spisem rolnym;
  • koordynowanie spraw związanych z organizacją, funkcjonowaniem i współpracą z jednostkami pomocniczymi Gminy, w tym wybory sołtysów i rad sołeckich, administracyjna obsługa narad z sołtysami;
  • przyjmowanie repatriantów;
  • zapewnienie realizacji zadań wynikających z Narodowego Programu Zdrowia oraz ustawy o zdrowiu publicznym;
  • udzielanie dotacji celowych z budżetu Gminy na zadania służące tworzeniu warunków dla rozwoju rodzinnych ogrodów działkowych oraz kontrola ich rozliczania i wykonywania zleconego zadania;
  • współpraca z Państwowym Funduszem Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych;
  •  

Do zadań komórki należy:

  • w zakresie prowadzenia kancelarii:
  1. koordynacja działań związanych ze stosowaniem instrukcji kancelaryjnej;
  2. przyjmowanie korespondencji adresowanej do organów Gminy i Urzędu;
  3. obsługa połączeń telefonicznych;
  4. prowadzenie rejestru korespondencji w systemie elektronicznego obiegu dokumentów;
  5. kompleksowa organizacja doręczania korespondencji wychodzącej z Urzędu, w tym – po wcześniejszym uzgodnieniu – pomoc komórkom organizacyjnym w rejestracji korespondencji wychodzącej w okresach zwiększonej jej wysyłki;
  6. prowadzenie rejestru , w tym elektronicznego, faktur;
  • w zakresie obsługi Punktu Potwierdzającego Profile Zaufane ePUAP:
  1. potwierdzanie profilu zaufanego ePUAP,
  2. przedłużanie ważności profilu zaufanego ePUAP,
  3. unieważnianie profilu zaufanego ePUAP;
  • w zakresie obsługi punktu informacyjnego:
  1. a) udzielanie informacji,
  2. b) koordynacja aktualizacji kart usług,
  3. c) wydawanie zaświadczeń w sprawach podatkowych,
  4. d) przyjmowanie druków informacji podatkowej;
  • w zakresie działalności gospodarczej:
  1. a) obsługa Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej,
  2. b) (skreślona),
    1. wydawanie zezwoleń na jednorazową i wieloletnią sprzedaż napojów alkoholowych oraz ewidencjonowanie wpłat z tego tytułu,
    2. ewidencjonowanie zezwoleń oraz decyzji odmownych dotyczących sprzedaży napojów alkoholowych;
  • przekazywanie do publicznej wiadomości – poprzez umieszczanie na tablicy ogłoszeń – informacji, ogłoszeń, obwieszczeń, zawiadomień itp. Burmistrza oraz innych organów i jednostek;
  • prowadzenie archiwum Urzędu oraz zlikwidowanych jednostek oświatowych;
  • prowadzenie rejestru zawiadomień Burmistrza o przekazaniu wg właściwości;
  • przyjmowanie i weryfikacja wniosków o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej przez producentów rolnych;
  • organizacja wykonywania kary ograniczenia wolności i pracy społecznie użytecznej orzekanych przez sądy powszechne;
  • comiesięczne ustalanie i przekazywanie pracownikowi na stanowisku ds. płac kwot potrąceń z wynagrodzeń za połączenia prywatne wykonywane przez pracowników z telefonów urzędowych.