Pracownicy
Imię i nazwisko |
Zakres obowiązków |
Nr pokoju |
Nr telefonu |
Anna Łukaszewicz |
Kierownik |
236 |
61 65 59 129 |
Magdalena Wójcik |
Decyzje środowiskowe |
236 |
61 65 59 129 |
Anna Eichler |
Ochrona środowiska, rolnictwo, łowiectwo |
238 |
61 65 59 130 |
Weronika Buczkowska |
Zieleń |
238 |
61 65 59 130 |
Anna Bączkowska |
Gospodarka odpadami komunalnymi |
237 |
61 65 59 126 |
Inez Wojtkowiak |
Gospodarka odpadami komunalnymi |
237 |
61 65 59 126 |
Agata Tecław |
|
237 |
61 65 59 126 |
Do zadań wydziału należy:
- w zakresie ochrony środowiska:
- realizacja programów dotyczących ochrony środowiska,
- monitorowanie i aktualizacja zapisów Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Oborniki,
- sprawozdawczość z zakresu ochrony środowiska wynikająca z przepisów prawa,
- sprawozdawczość z gospodarowania środkami budżetowymi, w tym środkami pochodzącymi z opłat i kar środowiskowych w ramach zadań merytorycznych komórki organizacyjnej;
- prowadzenie spraw związanych z gospodarką odpadami, w tym w szczególności:
- wydawanie decyzji nakazującej posiadaczowi usunięcie odpadów z miejsc nieprzeznaczonych do ich składowania lub magazynowania,
- likwidacja dzikich składowisk odpadów,
- opiniowanie wniosków dotyczących prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie zbierania, odzysku lub unieszkodliwiania odpadów,
- inwentaryzacja wyrobów zawierających azbest,
- opiniowanie wniosków dotyczących usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest z terenu gminy,
- współpraca ze Związkiem Międzygminnym Gospodarka Odpadami Aglomeracji Poznańskiej w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi;
- prowadzenie spraw związanych z gospodarką wodno-ściekową:
- wydawanie decyzji stwierdzających obowiązek przyłączenia nieruchomości do sieci kanalizacyjnej,
- prowadzenie ewidencji zbiorników bezodpływowych i przydomowych oczyszczalni ścieków,
- udzielanie dotacji na budowę przydomowych oczyszczalni ścieków,
- wydawanie decyzji na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych, transportu i unieszkodliwiania nieczystości ciekłych,
- prowadzenie spraw związanych z korzystaniem ze środowiska, w tym naliczanie opłat za korzystanie ze środowiska;
- realizacja zadań z zakresu oceny oddziaływania na środowisko, w tym m.in.:
- prowadzenie postępowania administracyjnego dotyczącego wydawania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia,
- udostępnianie informacji o środowisku i jego ochronie,
- prowadzenie publicznie dostępnych wykazów danych o dokumentach zawierających informację o środowisku i jego ochronie,
- określanie obszarów chronionych akustycznie;
- realizacja zadań z zakresu ochrony przyrody w gminie, w tym w szczególności:
- prowadzenie spraw dotyczących usuwania drzew i krzewów,
- wycinka drzew w pasach drogowych oraz na terenach zieleni publicznej,
- ustanawianie nowych form ochrony przyrody,
- gospodarka leśna (trzebież, zabiegi pielęgnacyjne i sprzedaż drewna);
- utrzymanie terenów zieleni publicznej (bieżące utrzymanie, przebudowa oraz planowanie nowych);
- w zakresie ochrony zwierząt:
- opracowywanie i realizacja Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności,
- wydawanie decyzji w sprawie odbioru zwierząt właścicielowi w związku z niehumanitarnym traktowaniem,
- współpraca ze Schroniskiem dla Bezdomnych Zwierząt „Azorek”,
- współpraca z innymi jednostkami samorządu terytorialnego w zakresie opieki nad bezdomnymi zwierzętami;
- w zakresie rolnictwa:
- prowadzenie spraw związanych z likwidacją klęsk żywiołowych w rolnictwie,
- przyjmowanie zawiadomień o pojawianiu się organizmów szkodliwych i współdziałanie z organami Państwowej Inspekcji Roślin w tym zakresie,
- współdziałanie z organami Państwowej Inspekcji Weterynaryjnej w zakresie spraw związanych ze zwalczaniem chorób zakaźnych oraz deratyzacją,
- wydawanie decyzji i rejestracja zezwoleń na prowadzenie upraw maku i konopi;
- w zakresie łowiectwa:
- a) opiniowanie rocznych planów łowieckich,
- b) opiniowanie wniosków o wydzierżawienie obwodu łowieckiego;
- sprawy z zakresu gospodarki wodnej i melioracyjnej, w tym:
- wydawanie decyzji w przedmiocie zmiany stosunków wodnych na gruntach,
- konserwacja rowów melioracyjnych będących własnością Gminy bądź użytkowanych przez Gminę,
- współpraca ze Związkiem Spółek Wodnych w Obornikach;
- w zakresie spraw związanych z możliwością wykorzystania odnawialnych źródeł energii:
- udzielanie dotacji na budowę instalacji wykorzystującej energię odnawialną,
- współpraca z koordynatorem Zespołu ds. Planu gospodarki niskoemisyjnej w zakresie gospodarki niskoemisyjnej w ramach zadań merytorycznych komórki.
- prowadzenie spraw związanych z poszukiwaniem lub rozpoznawaniem i wydobywaniem złóż kopalin oraz pracami geologicznymi;
- opiniowanie wniosków w sprawie wydawania pozwoleń wodno-prawnych;
- prowadzenie ewidencji kąpielisk;
- edukacja ekologiczna.