Pracownicy:
Imię i nazwisko |
Zakres obowiązków |
Nr pokoju |
Nr telefonu |
Przemysław Mączyński |
Kierownik |
214 |
61 65 59 135 |
Olena Talar |
Drogownictwo – decyzje |
205 |
61 65 59 155 |
Halina Wendland |
Drogownictwo |
205 |
61 65 59 148 |
Andrzej Proniewicz |
Komunikacja miejska |
213 |
61 65 59 134 |
Malwina Adaszewska |
Oświetlenie drogowe |
213 |
61 65 59 134 |
Monika Ruks-Dombrowicz |
Budżet wydziału, sprawy sołeckie |
201 |
61 65 59 124 |
Marta Skrzypek |
Budżety sołectw | 201 | 61 65 59 124 |
Do zadań komórki należy:
- w zakresie zarządzania drogami i komunikacji:
- utrzymanie, ochrona i oświetlenie dróg,
- utrzymanie gminnych dróg i chodników, w tym opracowywanie planów ich remontów,
- utrzymanie w należytym stanie technicznym kanalizacji deszczowej na terenie Gminy,
- nadzorowanie oznakowania dróg i ulic oraz umieszczania i utrzymywania tabliczek z nazwami ulic,
- prowadzenie ewidencji dróg i drogowych obiektów mostowych,
- zaliczanie dróg do dróg publicznych gminnych,
- wydawanie zezwoleń na zajęcie pasa drogowego, zjazdy z dróg, przejazdy pojazdów wielkogabarytowych,
- wydawanie decyzji komunikacyjnych,
- współpraca z zarządcami dróg powiatowych, wojewódzkich i krajowych,
- dokonywanie okresowych pomiarów ruchu drogowego,
- nadzorowanie i prowadzenie spraw dotyczących komunikacji miejskiej,
- wydawanie zezwoleń na regularny i regularny specjalny przewóz osób w krajowym transporcie drogowym;
- prowadzenie książek obiektów budowlanych stanowiących mienie gminne;
- przygotowanie procedur związanych z zarządzaniem i optymalizacją kosztów zużycia energii;
- nadzór nad realizacją umów z przedsiębiorstwami energetycznymi;
- prowadzenie spraw związanych z aktualizacją i uzyskiwaniem wymaganych opracowań, raportów i opinii dotyczących warunków energetycznych dla przedsięwzięć zarówno przewidywanych do wykonania, jak i już zrealizowanych;
- koordynacja i współdziałanie ze Stowarzyszeniem Metropolia Poznań oraz z jednostkami zewnętrznymi w zakresie gospodarki niskoemisyjnej;
- prowadzenie spraw związanych z:
- utrzymaniem parków w zakresie małej architektury i placów zabaw,
- naliczaniem opłat adiacenckich z tytułu wzrostu wartości nieruchomości, w związku z budową infrastruktury technicznej,
- płatną strefą parkowania – współpraca z zarządzającym strefą, przyjmowanie i kontrolowanie prawidłowości przedkładanych rozliczeń, sprawozdań itp.,
- planowanie i realizacja budżetów sołectw;
- rozliczanie kosztów najmu świetlic wiejskich;
- nadzór nad organizacją i realizacją zadań pozainwestycyjnych finansowanych w ramach powiązania funduszu sołeckiego z wydatkowaniem środków własnych gminy oraz współpraca w realizacji innych zadań objętych współfinansowaniem z funduszu sołeckiego;
- realizacja przedsięwzięć wybranych w ramach budżetu obywatelskiego.